GÜNDEM

İran’dan ABD’ye müzakere çağrısı: Samimi olduğunu kanıtlamalı

İran Cumhurbaşkanı Mesud Pezeşkiyan, sivil toplum kuruluşları ve parti temsilcileri ile başkent Tahran’da bir araya geldi.

Ramazan Bayramı’nda bölge ülkeleri liderleriyle telefon görüşmeleri gerçekleştirdiğini ifade eden Pezeşkiyan, “Şu anda bu ülkelerle ilişkilerimiz geçmişe kıyasla çok daha iyi durumda. Ancak ABD ile müzakere meselesi farklı. Eğer bir ülke örneğin ABD, bizi her yönden baskı altına alıyor ve her gün tehdit ediyorsa, böyle bir ülkeyle nasıl müzakere edilebilir?” dedi.

Pezeşkiyan, müzakereye inandıklarını söyleyerek, “Tüm dünya ile müzakereye açığız ve kimseyle kavga etmek gibi bir derdimiz yok. Ancak aşağılanmayı da kabul etmeyiz. Müzakereyi de her şartta ve her bedel karşılığında yürütmeyiz. Peki savaş, kargaşa ve nükleer silah peşinde olmadığımızı dünyaya daha nasıl anlatabiliriz? Biz gerçekten müzakere istiyoruz ama ABD’liler gerçek anlamda müzakere konusunda samimi olduğunu kanıtlamalı. İran’ın nükleer kabiliyetlerini barışçıl olmayan amaçlarla kullanmak gibi bir niyeti olmadığı sadece benim sözüm değil aynı zamanda yüce liderimizin de fetvası” ifadelerini kullandı.

İlgili Haberler

Erdoğan’a ‘Evim yok’ diye seslenen kadını korumalar uzaklaştırdı

admin

Dünyadan Türkiye’ye ‘demokrasi’ eleştirileri: Doç. Dr. Çiğdem Nas gazetemize değerlendirdi

admin

Dev AVM’de kriz! Tüm iş yerlerine kapatma tebligatı

admin

Erzurum’da çığ düştü! Kar altında kalan Judo Milli Takımı kurtarıldı

admin

Bakan Yerlikaya duyurdu: ‘108 yıl 6 ay hapis cezası alan ve 2 yıldır aranan şahıs yakalandı’

admin

Palworld’ün resmi çıkış tarihi belli oldu

admin

Yorum Yap

Bu web sitesi deneyiminizi geliştirmek için çerezleri kullanır. Bu konuda sorun yaşamadığınızı varsayacağız, ancak isterseniz vazgeçebilirsiniz. Kabul Et Devamını Oku

Çerez Politikası