GÜNDEM

Danıştay’dan yemek kartlarına yeni düzenleme: Market alışverişi yapanlara kötü haber!

Türkiye’deki yüksek enflasyon, gıda fiyatlarının hızla yükselmesine yol açtı. Bu durum, milyonlarca çalışanın yemek kartlarını market alışverişlerinde kullanmaya başlamasına neden oldu. Yemek Kartları Derneği Başkanı Öner Piyade, bu duruma dikkat çekerek, geçtiğimiz aylarda yaptığı açıklamada yemek kartlarının marketlerde kullanılmasına yönelik kısıtlama getirilmesi çağrısında bulunmuştu.

DANIŞTAY’DAN YENİ YEMEK KARTI DÜZENLEMESİ

Danıştay, yemek kartlarıyla yapılan restoran harcamalarında tutara bakılmaksızın prim istisna tutarını kaldırdı. Bu değişiklik, işverenleri çalışanlarına daha yüksek ödeme yapmaya teşvik etse de, marketlerin bu uygulamanın dışında bırakılması büyük tepki topladı.

Karar sonrasında SGK genelgesinde bir değişiklik yapılırken, yemek kartlarının yalnızca yemek satan işletmeler dışında kullanılması durumunda günlük 158 liralık prim muafiyetinin devam edeceği belirtildi.

YEMEK KARTLARININ MARKETLERDE KULLANIMI KISITLANACAK MI?

Restoran işletmecilerinin bu konuda talepleri olsa da, mevcut enflasyon koşullarında birçok çalışanın temel ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla yemek kartlarını marketlerde kullanmaya devam etmesi bekleniyor.

İlgili Haberler

Yeni hesabı duyurdular: İmamoğlu’nun sosyal medya hesabı erişime engellendi

admin

CHP’li Özçağdaş ücretli öğretmenlerin ödenmeyen maaşlarını Meclis gündemine taşıdı

admin

Yozgat Şehir Hastanesi’nde bir ilk! Jakuzide doğum dönemi resmen başladı

admin

CHP Kayseri İl Başkanı Ümit Özer görevinden istifa etti

admin

Washington’dan akıllara zarar açıklama: ‘Venezuela aylık petrol gelirlerini bizimle paylaşacak!’

admin

Büyükçekmece’de yangın: Duvar patlamayla çöktü, 6 kişi kurtarıldı!

admin

Yorum Yap

Bu web sitesi deneyiminizi geliştirmek için çerezleri kullanır. Bu konuda sorun yaşamadığınızı varsayacağız, ancak isterseniz vazgeçebilirsiniz. Kabul Et Devamını Oku

Çerez Politikası